Reglare geometrie roți

Reglare geometrie roți

Reglare-geometrie-roți

Mașina ta tinde să tragă într-o parte pe drum drept dacă dai drumul la volan? Ai observat poate că e necesar să schimbi mai des decât era prevăzut anvelopele? Mai multe motive pot explică acest fenomen: presiunea în anvelope (poate să nu fie aceeași pe fiecare parte), uzura pieselor mecanice sau un șoc, chiar minim, care a perturbat geometria roților.

Fenomenul este des întâlnit, așa că poți apela cu încredere la service-ul auto specializat pentru rezolvarea problemei. După diagnoză și chiar schimbarea unei eventuale piese defecte, va fi necesar să se efectueze o reglare geometrie roți. Pentru o geometrie bună a mașinii, parametri precum unghiul de cădere, unghiul de fugă și paralelismul trebuie ajustați; ei sunt într-adevăr necesari pentru buna manevrare a mașinii.

Ce cuprinde o reglare geometrie roți?

Geometria roților este un parametru care este bine studiat chiar din timpul construcției autovehiculelor, pentru a elimina problemele de siguranță ale pasagerilor și comportamentul optim al vehiculului, precum și pentru a reduce uzura. O reglare geometrie roți făcută în mod periodic va reduce considerabil și consumul de combustibil. Este deci un element prioritar pentru orice șofer și indiferent de modelul de autoturism.

Geometria roților nu este un sinonim pentru paralelismul acestora. Paralelismul este într-adevăr una dintre cele trei proceduri efectuate atunci când se face o reglare geometrie roți. Astfel geometria roților face posibilă reglarea axelor roților pentru a optimiza confortul, ținuta de drum și uzura anvelopelor. În funcție de vehicul, geometria roților poate fi modificată pe cele două roți din față sau chiar pe cele patru roți dacă puntea spate este reglabilă.

Paralelismul este perfect când roțile sunt ambele paralele între ele și perpendiculare pe drum (reglarea se face la nivelul suspensiilor); acest parametru corespunde prin urmare unghiului dintre anvelope, pe de o parte, și unghiului lor față de drum, pe de altă parte.

Când paralelismul este corect, comportamentul mașinii este impecabil în viraje și în linie dreaptă. Datorită numărului mare de sensuri giratorii, mașinile fac mai multe viraj la stânga decât la dreapta; din această cauză, piesele părții din dreapta a mașinii se uzează mai repede decât cele din stânga. Prin urmare, este esențial să verifici în mod regulat alinierea roților și să faci o reglare geometrie roți la service-ul auto specializat.

Chiar și tu îți poți da seama (în ciuda faptului că nu ești specialist) dacă este necesară această procedură. Dacă este necesară o reglare geometrie roți, trebuie să învârți în mod constant volanul spre stânga, astfel încât vehiculul să nu se deplaseze spre dreapta. Deși paralelismul unui vehicul nu este un parametru direct legat de roți, el are o mare influență asupra duratei de viață și a stării acestora.

Cum se verifică și se face o reglare geometrie roți?

După cum am spus, primul care poate observa o problemă cu geometria roților este chiar șoferul. Dacă simte vibrații anormale la volan (a nu se confundă cu vibrațiile la frânare); dacă mașina virează în mod constant în lateral, fără atingerea volanului și dacă anvelopele sunt uzate neuniform. De altfel, specialiștii service-ului auto specializat te vor întreba cum este ținuta de drum a mașinii tale. Așa că fii atent la orice semn neobișnuit! Oricum este indicat să mergi la un service auto autorizat cel puțin o dată pe an.

O reglare geometrie roți se realizează la nivelul suspensiilor. O reglare geometrie roți poate fi necesară și după un accident. Prin urmare, atunci când se va face o procedură pentru geometria roților, va fi nevoie să se distribuie corect masa trenului de rulare în jurul axei de rotație a vehiculului și să se ajusteze unghiul roților. Astfel, te asiguri că anvelopele și componentele sistemului de direcție și suspensie vor fi fiabile cât mai mult timp posibil.

Paralelismul, element cheie într-o reglare geometrie roți

Paralelismul joacă un rol major în reglarea geometriei roților unui automobil. Acest element evaluează unghiul format de axa roților și direcția de mișcare a automobilului. Paralelismul este exprimat în milimetri (în general între 0,2 și 1,5 mm pe roată) sau în grade și se măsoară separat pentru roțile din spate și față. Acest parametru nu trebuie neglijat deoarece este probabil să provoace uzura asimetrică a anvelopelor, disconfort la rulare și solicitări mecanice pronunțate.

Paralelismul poate fi negativ sau pozitiv. Cel negativ indică faptul că roțile sunt „deschise”, spre exterior; și invers, un paralelism pozitiv indică faptul că sunt închise spre interior.

Paralelismul este un parametru verificat în fiecare an, la fel ca verificarea amortizoarelor, de exemplu. Din cauza unei reacții prea bruște a mașinii la mișcările volanului, nivelul de siguranță va fi, de asemenea, scăzut. Acesta este un motiv mai mult decât suficient să apelezi la service-ul auto specializat pentru o reglare geometrie roți.

Alege Autochelu – Alege un service de reconditionare si sablare jante tabla Brasov de încredere!

De ce este necesară o reglare geometrie roți?

Ca să rezumăm, când vorbim despre geometria roților unui vehicul, vorbim cu adevărat despre reglarea unghiului acestora. Ideea este așadar să le plasăm perpendicular pe carosabil. De asemenea, trebuie să respecte un paralelism între ele.

Nu este cazul să minimizezi importanța acestei proceduri, din contră. O geometrie a roților necorespunzătoare este o problemă surprinzător de comună și poate duce la uzura prematură a anvelopelor, un consum crescut de combustibil și o manevrabilitate redusă. De asemenea, tinde să se agraveze treptat, așa că este posibil să nu observi că există o problemă până când nu trebuie să înlocuiești un set de anvelope mai devreme decât te așteptai.

Chiar dacă mașina ta pare să se comporte normal, nu uita să verifici în mod regulat geometria roților acesteia. Prin urmare, trebuie să mergi la un service auto specializat pentru a verifica geometria la primul semn de întrebare. Service-ul auto autorizat îți oferă o reglare geometrie roți în mod rapid și eficient pentru a-ți permite să te întorci pe șosea în siguranță după doar câteva proceduri!

Unghi de cădere, paralelism, unghi de fugă… Acești termeni tehnici îți sunt necunoscuți, cu siguranță! Nu te îngrijora! Experții auto se ocupă de tot și îți permit să pleci mai liniștit la drum. Este indicat să colaborezi mereu cu un service auto specializat, deoarece numai în aceste condiții serviciile primite vor fi cele potrivite.

Te interesează acest serviciu?
Completează formularul de mai jos!


    Trimite mesaj
    Bună ziua! Cu ce informații te putem ajuta?
    Call Now Button